11клас Фізична культура

Модуль Баскетбол 

Переглянути 

Кращі кидки в історії NBA

 https://www.youtube.com/watch?v=N0bdvVePTLk&t=314s 

Перегляд кінофільму « движение вверх»11-а, 11-б класи.

 Опрацювати

Техніка кидків в баскетболі

https://www.youtube.com/watch?v=q0ndNqJ02Tk&t=106s


Загальні питання з фізичної культури
 Варіант – 1

[1 ] Відмітьте правильне твердження.
а) Вродженої біологічної потреби в руховій активності не існує.
б) Чим менше людина рухається, тим повільніше зношується її організм, економніше витрачаються життєві резерви.
в) Людині притаманна вроджена біологічна потреба в руховій активності.

[4] Тренування за будь-яких умов має позитивні наслідки.
а) Ні.                          б) Так.

[7] Хто з українських учених увів поняття "кількість здоров'я"?
а)  В.Р. Петренко.                 б)  М.М. Амосов.                  в)  П.С. Філатов.

[10] Хвилинний обсяг крові це...
а) Кількість крові, яка виробляється в організмі протягом однієї хвилини.
б) Шістдесята частина загального обсягу крові в організмі людини.
в) Кількість крові, яку серце перекачує впродовж однієї хвилини.

[13] Відмітьте найповніше визначення поняття "фізична культура".
а) Фізична культура - це вчення про красу рухів та тіла людини.
б) Фізична культура - це частина загальної культури, яка спрямована на зміцнення здоров'я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості.
в) Фізична культура - це сукупність різних видів рухової діяльності людини (біг, ходьба, ігри тощо).

[16] Який вид рухової діяльності, з числа перерахованих, найбезпечніший для тренування серцево-судинної системи?
а) Футбол.                 б) Гімнастика.                       в) Біг.             г) Шахи.

[19]  У методиці фізичного виховання виділяють два види фізичного навантаження. Яке з перерахованих зайве?
а) Зовнішнє.              б) Внутрішнє.                                   в) Фізіологічне.

[22] Чи завжди реакція організму на однакове фізичне навантаження є однаковою?
а) Ні.                                      б) Так.

[25] Яка мінімальна тривалість виконання вправи необхідна для розвитку загальної витривалості?
а) Не менше 2 хв.                 б) Не менше 4-10 хвилин                           в) Не менше 30 хв.

[28] Яка ЧСС відповідає фізичному навантаженню високої інтенсивності?
а) 180-200 скорочень за 1 хв.          б) 140-150 скорочень за 1 хв.         в) 170-180 скорочень за 1 хв.

[31] Відмітьте правильне твердження.
а) Шкідливі чинники справляють однаковий негативний вплив на всіх людей, що піддаються їх впливу.
б) Шкідливі чинники справляють більший негативний влив на людей з низьким рівнем фізичної працездатності.
в) Шкідливі чинники не справляють негативного впливу на здорових людей.

[34] Відмітьте правильне твердження.
а) Внаслідок систематичних занять фізичними вправами реакція серцево-судинної системи (частота серцевих скорочень) на стандартне (стандартне - це фізичне навантаження відомої потужності, яке можна повторити в інший час) фізичне навантаження знижується.
б) Внаслідок систематичних занять фізичними вправами реакція серцево-судинної системи (частота серцевих скорочень) на стандартне фізичне навантаження підвищується.

[37] Якої інтенсивності фізичне навантаження безпечніше використовувати для зміцнення здоров'я?
а) Високої інтенсивності.               б) Максимальної інтенсивності.    в) Низької інтенсивності.

[40] Що з перерахованого немає потреби робити перед тим, як приступати до систематичних самостійних занять фізичними вправами, якщо за наслідками медогляду учень віднесений до основної медичної групи?
а) Вивчити правила та методику самостійних занять.
б) Визначити рівень фізичної працездатності.
в) Брати довідку в лікаря.
г) Спланувати зміст занять, та, відповідне до фізичного стану, навантаження.
д) Контролювати самопочуття.

[43] Принцип неперервності в теорії тренування означає...
а) Що наступне заняття повинне розпочинатись ще до того часу,  коли  функціональні зрушення, викликані попереднім заняттям, повернуться до вихідного рівня.
б) Що в ході заняття не слід допускати періодів відпочинку між окремими вправами.

[46] Відмітьте правильне твердження.
а) Здоров'я людини не залежить від рівня фізичної працездатності.
б) Чим вищий рівень фізичної працездатності, тим міцніше здоров'я людини.

[49] Відмітьте правильне твердження.
а) Під час тренувального заняття розмовляти категорично забороняється, оскільки це утруднює дихання.
б) Заняття фізичними вправами рекомендується розпочинати не раніше ніж через 2 години після  їжі.
в) Тривалість тренувального заняття не може бути меншою однієї години.

[52] Через 10 хвилин після тренувального заняття частота серцевих скорочень була удвічі вищою ніж перед заняттям. Що можна сказати про фізичне навантаження на занятті?
а) Навантаження було недостатнім.
б) Навантаження було оптимальним.
в) Навантаження було завеликим.

[55] Відмітьте правильне твердження.
а) В міру підвищення працездатності, внаслідок систематичного тренування, одне і теж навантаження буде супроводжуватись все меншими функціональними зрушеннями.
б) При виконанні фізичної роботи однакової потужності, показники внутрішнього фізичного навантаження будуть вищими у того, хто має вищу тренованість.

[58] Зниження частоти серцевих скорочень внаслідок систематичних занять фізичними вправами свідчить...

а) Про втому серцево-судинної системи.
б) Про необхідність зниження фізичних навантажень.
в) Що серце стало працювати економніше.

Відповіді  надсилаються в  наступному вигляді  (ел. почта, класрум ін.)



  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Правила гігієни під час занять фізкультурою
    1. У спортивній залі робиться вологе прибирання:
             а) підлоги;
              б) стін, підлоги, стін;
              в) підлоги,стін.
    2. Як краще займатися фізкультурою?
             а) у повсякденному одязі і взутті;
             б) у спортивному одязі та взутті.
    3. Як краще вчинити після занять фізкультурою?
              а) умитися;
            б) вимити руки;
             в) прийняти душ.
Правила виконання домашнього завдання.
ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок
    1.Що таке активний відпочинок?
             а) сон;
            б) перегляд телепередач, читання книги;
            в) виконання фізичних вправ.
    2. Яким є активний відпочинок під час розумової праці вдома?
              а) вправи ранкової гімнастики;
               б) фізкульт-хвилинки, фізкульт-паузи;
             в) гра у футбол, баскетбол.
    3. В які дні тижня краще виконувати фізкульт-паузи?
            а) середа, четвер, п'ятниця;
            б) понеділок, вівторок
Значення ранкової гігієнічної гімнастики
    1. Які вправи краще виконувати після сну?
             а) рухливі ігри;
            б) фізкультурні хвилинки;
             в) вправи ранкової гігієнічної гімнастики «зарядка».
    2. Як впливає на організм систематична «зарядка»?
             а) збільшується сила м'язів;
             б) розвиваються фізичні якості;
            в) підвищується імунітет до простудних захворювань, працездатність, увага,          зменьшується втома.
    3. Як виконувати «зарядку»?
             а) починати силові вправи;
             б) знизу вверх;
             в) зверху   вниз.
Дихання під час виконання фізичних вправ
    1. Як правильно дихати під час фізичних вправ?
                а) вдих короткий, а видих тривалий;
                б) вдих тривалий, а видих короткий.
    2. На що слід звернути увагу під час бігу на середні і довгі дистанції?
                а) на роботу рук;
                б) щоб дихання не збилося;
                в) на постанову.
Харчування і рухливий режим учня
    1. В яких продуктах містяться білки?
                а) хліб, крупа, картопля, цукор, мед;
                б) м'ясо, риба, молоко, яйця, бобові.
    2. У яких продуктах містяться вуглеводи?
                а) хліб, крупа, цукор, мед;
                б) м'ясо, риба, молоко, бобові.
    3. Рухливий режим повинен бути:
                а) до 2,5 годин;
                б) до 1 години;
                в) до 4 годин.


Якщо немає помилок, то виставляється оцінка 12 балів, за одну помилку ставиться оцінка 10 балів, за дві – 8 балів, за три 7 балів і так далі.





Олімпійська філософія та здоровий спосіб життя.

Олімпізм – життєва філософія, що звеличує та об'єднує
 в гармонійне ціле тіло, волю та розум.
Основні цінності олімпізму:
·         врівноваженість якостей тіла, волі, розуму;
·         поєднання спорту з культурою та освітою;
·         дотримання способу життя, який ґрунтується на радощах, здобутих власними зусиллями;
·         поважання загальних основних етичних засад;
·         гармонійний розвиток людини;
·         сприяння утвердженню мирного суспільства;
·         поважання людської гідності;
·         розбудова мирного, кращого світу завдяки вихованню молоді засобами спорту;
·         заняття спортом без будь-яких дискримінацій;
·         взаєморозуміння в дусі дружби і чесної гри.
Історія Олімпійських ігор налічує проведення 28 Ігор Олімпіад і 19 зимових Олімпійських ігор.
Найближчі ігри відбудуться у 2006 рои в Туріні (Італія) — там стартує XX зимова Олімпіада, а слідом в 2008 році — XXIX Ігри Олімпіади в Пекіні (Китай).
Міжнародні слортивні федерації. Кожним видом спорту на Олімпійських іграх керує Міжнародна спортивна федерація (МСФ). Федерації встановлюють і контролюють правила у своїх видах спорту. Кожна МСФ є самостійною та незалежною. МОК надає право проведення змагань з видів спорту в програмах Ігор Олімпіад 28 міжнародним федераціям, а в програмах зимових Олімпійських ігор — семи.
Міжнародні спортивні федерації:
·         забезпечують розвиток своїх видів спорту в усьому світі;
·         сприяють досягненню мети, проголошеної Олімпійською Хартією;
·         встановлюють критерії добирання учасників Олімпійських ігор;
·         здійснюють нагляд за технічним контролем і керівництвом своїми видами спорту на Олімпійських іграх;
·         забезпечують технічну допомогу програмам олімпійської солідарності.
Перші міжнародні спортивні федерації були організовані ще у XIX столітті до створення МОК. Наприклад, Міжнародна федерація гімнастики (1881р.), Міжнародний союз ковзанярів та Міжнародний союз веслярських товариств
(1892 р.)
Національні олімпійські комітети
Кожна країна, яка бере участь у Олімпійських іграх, має Національний олімпійський комітет (НОК). Кожен НОК розвиває і захищає олімпійський рух у своїй країні:
·         пропагує основні принципи олімпізму засобами освіти,
·         національних олімпійських академій, культурних програм тощо;
·         заохочує розвиток спорту на всіх рівнях;
·         вживає запобіжні заходи щодо проявів будь-яких форм шахрайства, дискримінації та насильства в спорті;
·         запобігає вживанню речовин і здійсненню процедур, заборонених Всесвітньою Антидопінговою Агенцією (ВАДА);
·         представляє свої країни на Олімпійських іграх.
Національні олімпійські комітети утворюють п'ять континентальних асоціацій:
·         Асоціація європейських олімпійських комітетів;
·         Асоціація національних олімпійських комітетів Африки;
·         Олімпійська рада Азії;
·         Панамериканська спортивна організація — Північна і Південна Америка;
·         Національні олімпійські комітети Океанії. 202 НОК представляли свої країни на Олімпійських іграх 2004 року в Афінах: Європа — 48, Азія — 45, Америка — 42, Африка — 53, Австралія та Океанія — 14.
Олімпійська солідарність.
Мета Олімпійської солідарності полягає в організації допомоги національним олімпійським комітетам, які визнані МОК, зокрема тим, що мають найбільшу потребу в ній. Ця допомога набуває форми програм, які розробляються МОКом спільно з НОКами:
·         підготовка НОК до Олімпійських ігор та участі в них;
·         олімпійські стипендії для атлетів і тренерів;
·         підтримка командних видів спорту;
·         розвиток молоді;
·         підготовка до регіональних і континентальних ігор;
·         розвиток національної системи підготовки;
·         розвиток напрямів спортивної медицини, збереження навколишнього середовища, масового спорту;
·         проведення культурних, освітніх та наукових заходів у сфері олімпійського спорту.
Види спорту Ігор Олімпіад. Сьогодні олімпійська спортивна програма налічує 37 видів спорту і понад 300 видів змагань. Жінки беруть участь у 34 видах спорту та у 124 видах змагань.
Види спорту зимових Олімпійських ігор. У тих країнах нашої планети, де низькі температури перетворюють воду на кригу, а дощ — на сніг, популярними є такі зимові види спорту, як ковзанярський, лижний та санний спорт.
Перші Олімпійські ігри, де проходили змагання з цих видів спорту, відбулися в 1924 році в Шамоні (Франція).
Відтоді зимові Олімпійські ігри проводяться раз на чотири роки. Нині на цих Іграх відбувається 82 змагання з 15 видів спорту: біатлон, бобслей, хокей на льоду, санний спорт, швидкісний біг на ковзанах, шорт-трек, фігурне катання, лижний спорт (перегони, гірськолижний), стрибки на лижах з трампліна, лижне двоборство, сноубординг, фрістайл, скелетон, керлінг.

Основи методики розвитку сили, витривалості, гнучкості, швидкісно-силових якостей, спритності.

Однією з основних завдань, що вирішуються у процесі фізичного виховання, є забезпечення оптимального розвитку фізичних якостей. Фізичними якостями прийнято називати вроджені морфофункціональні якості, завдяки яким можлива фізична активність і доцільна рухова діяльність людини. До основних фізичних якостей відносять силу, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність.
Сила - здатність долати зовнішній опір або протидіяти йому за допомогою м'язових напружень. Розвиток сили супроводжується потовщенням і зростанням м'язових волокон.
Засобами розвитку сили є фізичні вправи з підвищеним обтяженням (опором): вправи з вагою зовнішніх предметів (гирі, розбірні гантелі, штанга з набором дисків різної ваги, вага партнера і т. д.); вправи з подоланням власної ваги тіла (підтягування у висі, віджимання в упорі, утримання рівноваги в упорі, у висі і т. д.); вправи з використанням спортивних тренажерів; вправи з використанням зовнішнього середовища (біг і стрибки по пухкому піску, біг і стрибки в гору, біг проти вітру і т. д.); вправи з використанням опору пружних предметів (еспандери, гумові джгути, фитомячи і т. д.).
Силові вправи в окремому занятті можуть займати всю основну частину, якщо виховання сили є головним завданням навчального заняття. В інших випадках силові вправи виконуються в кінці основної частини заняття, але після вправ на витривалість. Силові вправи добре поєднуються з вправами на розтягування і розслаблення. Величину обтяження зазвичай дозують вагою обтяження, кількістю повторень в одному підході, кількістю підходів (серій).
Для розвитку сили застосовують різні методи.
Метод максимальних зусиль (виконання вправ з граничними і околопредельными обтяженнями. При одному підході виконується 1-3 повторення, 5-6 підходів з відпочинком 4-8 хв. Даний метод пов'язаний з розвитком "вибухової сили", вдосконаленням міжм'язової і внутрішньом'язової координації. У тренуванні початківців не використовується.
Метод динамічних зусиль сприяє створенню максимального силового напруги за допомогою роботи з непредельным обтяженням з максимальною швидкістю. Це забезпечується застосуванням малих і середніх обтяжень. Виконується 3-6 серій по 15-20 повторень, відпочинок 2-4 хв. Даний метод сприяє розвитку швидкісно-силових якостей.
Метод повторних (ненасичених) зусиль передбачає використання неграничних обтяжень з граничним числом повторень ("до відмови"). Вага непредельного обтяження підбирається з урахуванням підготовленості займається. Зазвичай це виконання вправ з обтяженням 30-70% від максимального, 3-6 серій по 4-12 повторень, відпочинок 2-4 хв. Серійні повторення такої роботи з непредельным обтяженням сприяють сильної активізації обмінно-трофічних (харчових) процесів в м'язовій та інших системах організму, сприяють підвищенню загального рівня функціональних можливостей систем і органів, ефективного нарощування м'язової маси.
Метод кругового тренування забезпечує комплексний вплив на різні м'язові групи. Вправи проводяться по "станціях" і підбираються таким чином, що кожна наступна серія включала б в роботу нову групу м'язів.
Швидкість - це комплекс функціональних властивостей організму, що визначають швидкісні характеристики рухів, а також рухової реакції. Засобами розвитку швидкості є змагальні спеціальні вправи, що виконуються з максимальною швидкістю, швидкісно-силові вправи, рухливі та спортивні ігри.
Вправи виконують повторно в максимально швидкому темпі в полегшених або ускладнених умовах. Тривалість виконання вправи невелика.
Витривалість - це здатність протистояти фізичному стомленню в процесі м'язової діяльності. Розрізняють два види витривалості: загальну і спеціальну.
Загальна витривалість - здатність виконувати роботу з невисокою інтенсивністю протягом тривалого часу за рахунок аеробних джерел енергозабезпечення. Засобами розвитку загальної (аеробної) витривалості є вправи, що викликають максимальну продуктивність серцево-судинної і дихальної систем. У практиці фізичного виховання застосовують найрізноманітніші за формою фізичні вправи циклічного і ациклічного характеру: тривалий біг, біг по пересіченій місцевості, біг на лижах, біг на ковзанах, їзда на велосипеді, плавання, ігри та ігрові вправи та ін Основними методами розвитку загальної витривалості є: 1) рівномірний метод з помірною та змінною інтенсивністю навантажень; 2) повторний метод; 3) метод кругового тренування; 4) ігровий і змагальний методи.
Спеціальна витривалість - це здатність ефективно виконувати роботу певної трудової чи спортивної діяльності. Засобом розвитку спеціальної витривалості (швидкісної, силової, координаційної, швидкісно-силової і т. д.) є спеціально-підготовчі вправи, максимально наближені до змагальним вправ за формою, структурі та особливостям впливу на функціональні системи організму, власне змагальні вправи і общеподготовительные кошти.
Рівень розвитку витривалості найбільше впливає на фізичний стан людини. Тому тест на витривалість включений в перелік тестових випробувань в школах, училищах, технікумах, вузах і армії.
Гнучкість - здатність виконувати вправи з великою амплітудою. Гнучкість залежить від еластичності м'язів, зв'язок, суглобових сумок; вона пов'язана з фактором спадковості, на неї впливають вік, регулярні заняття фізичними вправами.
Для розвитку гнучкості застосовують вправи на розтягування м'язів, м'язових сухожиль і суглобових зв'язок з поступово зростаючою амплітудою. Серед вправ на розтягування розрізняють активні, пасивні та статичні.
Активні рухи з повною амплітудою (махи руками і ногами, ривки, нахили і обертальні рухи тулубом) можна виконувати без предметів і з предметами (гімнастичні палиці, обручі, м'ячі тощо).
Пасивні вправи на гнучкість включають: рухи, що виконуються з допомогою партнера; рухи, що виконуються з обтяженнями; рухи, що виконуються з допомогою гумового еспандера або амортизатора; пасивні руху з використанням власної сили (притягування тулуба до ніг, згинання кисті однієї руки іншою рукою тощо).
Статичні вправи, що виконуються з допомогою партнера, власної ваги тіла або сили, вимагають збереження нерухомого положення з граничною амплітудою протягом певного часу (6-9). Після цього слід розслаблення, а потім повторення вправи.
Вправи для розвитку гнучкості рекомендується проводити шляхом активного виконання рухів з поступово зростаючою амплітудою, використання пружних "самозахоплень", погойдувань, махових рухів.
Основні правила застосування вправ в розтягуванні: не допускаються больові відчуття, руху виконуються в повільному темпі, поступово збільшуються їх амплітуда і ступінь застосування сили партнера.
Спритність - здатність швидко, точно, економно вирішувати рухові завдання. Основним засобом виховання спритності є фізичні вправи підвищеної координаційної складності та містять елементи новизни. Складність фізичних вправ можна збільшити за рахунок зміни просторових, часових і динамічних параметрів, а також за рахунок зовнішніх умов, змінюючи порядок розташування снарядів, їх вага, висоту; змінюючи площу опори або збільшуючи її рухливість у вправах на рівновагу тощо; комбінуючи рухові навички; поєднуючи ходьбу зі стрибками, біг і ловлю предметів; виконуючи вправи за сигналом або за обмежений час.
Вправи, спрямовані на розвиток спритності, ефективні до тих пір, поки вони не будуть виконуватися автоматично. Потім вони втрачають свою цінність, так як будь-які освоєні до навику і виконуються в одних і тих же постійних умовах рухові дії не стимулюють подальший розвиток спритності.
Таким чином, розвитку спритності сприяють систематичне розучування нових ускладнених рухів, застосування вправ, що вимагають миттєвої перебудови рухової діяльності: спортивні, рухливі ігри, єдиноборства.

Додаткові теоретичні питання
Організація та проведення змагань з учнями молодших класів.
Вправи професійно-відновлювальної спрямованості.
Фізична культура у сімї. Вплив занять фізичними вправами на гармонійний розвиток майбутньої матері.



Немає коментарів:

Дописати коментар

«Бонусна» система оцінювання

Затверджена на педраді від 30.08.2020р.   «Бонусна» система оцінювання на 2020-2021 навчальний рік КУ ЗОШ 20 м. Суми Мета ·  ...